19.03.2008 | Romania

Soluţii IT pentru prevenirea fraudelor interne în organizaţiile financiare

S&T România oferă soluţiile Intellinx care ajută organizaţiile financiare

Bucureşti, 19 martie 2008 – S&T România şi compania israeliană Intellinx, partener în furnizarea de soluţii destinate sectorului financiar, au organizat cu sprijinul Institutului Bancar Român, evenimentul „Get Proactive about Internal Fraud” pe tema soluţiilor de monitorizare a activităţilor şi de prevenire a fraudelor interne în organizaţiile financiare. Aceste soluţii sunt determinante atât pentru siguranţa informaţiilor interne, cât şi pentru imaginea publică a organizaţiei.

Un studiu Ernst & Young efectuat în 13 ţări europene a arătat că aproximativ 21% dintre respondenţi – organizaţii financiare – au recunoscut că în 2006 s-au confruntat cu suspiciuni de „fraudă, corupţie sau mită” în propria companie. Intellinx, una dintre companiile desemnate de Gartner ca fiind “Cool Vendors in Security and Privacy, 2006”, construieşte şi oferă soluţii destinate protejării informaţiilor de companie împotriva pericolelor şi ameninţărilor venite chiar din interiorul organizaţiei.

Fraudele sunt realităţi cu care managerii se confruntă în fiecare zi. Atunci când nu dispun de instrumentele necesare, adaptate specificului activităţii, sunt foarte mari şansele ca efectele fraudelor să devină publice, caz în care întreaga organizaţie este nevoită să suporte consecinţele neplăcute. Ca un argument în acest sens, în ultimele luni mass media a prezentat cazuri de fraudă identificate direct sau indirect.

În majoritatea cazurilor, fraudulentul provine din interiorul organizaţiei şi foloseşte instrumente şi comenzi uzuale pentru activitatea sa. De aceea, identificarea fraudulentului într-o masă semnificativă de utilizatori este echivalentă cu căutarea unui ac într-o căpiţă cu fân.

“Fraudele interne au căpătat un caracter epidemic, impunând necesitatea unor tehnologii noi şi speciale, capabile sa combată această ameninţare. Compania Intellinx, propune o nouă abordare a detectării şi prevenirii ameninţărilor venite din interior, prin instalarea unui sistem de supraveghere multiplatformă original, care asigură o vizibilitate totală a activităţii utilizatorului de aplicaţii la nivel de organizaţie. Sistemul dă posibilitatea organizaţiilor din întreaga lume să devină proactive faţă de ameninţările din interior, responsabilizându-i în acelaşi timp pe utilizatorii autorizaţi, pentru orice acţiune pe care o întreprind. Împreună cu partenerul nostru S&T, unul dintre principalii furnizori de consultanţă, soluţii si servicii IT din Europa centrală şi de est, prezentăm pe piaţa din România o tehnologie testată cu succes în alte ţări şi care îi poate sprijini pe clienţi în combaterea cu succes a încercărilor de fraudă provenite din interiorul organizaţiilor” a declarat Orna Mintz-Dov, CEO al Intellinx Ltd.

Intellinx oferă soluţii care permit urmărirea activităţii membrilor echipei la nivel de aplicaţii de business pe baza modelului de utilizare, permiţând analiza multi-platformă, auditul şi detectarea fraudelor în timp real. De asemenea, toţi utilizatorii pot fi urmăriţi, într-un „corporate black box”, indiferent de nivelul de acces deţinut, prin înregistrarea interacţiunii lor cu sistemele de back-office. Astfel pot fi redate şi analizate sesiuni complete de utilizator, căutările realizându-se cu ajutorul unor module de căutare intuitive, tip Google. Motorul de analiză permite urmărirea modelului de utilizare şi detectează în timp real apariţia unei fraude, folosind, de asemenea, instrumente care minimizează apariţia alarmelor false. Pe acest motor pot fi aplicate reguli noi, construite pe baza datelor ce au identificat fraude şi au fost înregistrate deja în „corporate black box”.

Tehnologia Intellinx se bazează pe monitorizarea traficului în reţea fără utilizarea agenţilor de „sniffing”, ceea ce elimină orice impact asupra performanţelor de utilizare. În acest mod, soluţiile companiei beneficiază de o arhitectură scalabilă, instalare rapidă (în doar câteva ore) şi fără riscuri pentru operaţiunile IT normale din organizaţie. Stocarea informaţiilor se realizează în format extrem de condensat, iar fişierele sunt criptate şi semnate digital, putând fi folosite, la cerere, în investigaţiile judiciare.

Utilizarea soluţiilor Intellinx sprijină organizaţiile financiare să se conformeze standardelor Sarbanes-Oxley, Basel II, reglementărilor cu privire la confidenţialitatea datelor HIPAA, GLBA şi Directivei EU 95/46, precum şi cerinţei 10 a Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard.

„În cei 14 ani de prezenţă în România, S&T a promovat constant tehnologiile cele mai noi pe plan mondial şi care pot ajuta la menţinerea unui mediu de business sănătospe plan local. Soluţiile Intellinx răspund unor necesităţi stringente pentru organizaţiile financiare. Expansiunea pieţei româneşti de servicii financiare conjugată cu diversificarea mijloacelor de fraudare, precum şi cazurile dezbătute pe larg în presă sunt factori care ne determină să apreciem că demersul de a oferi soluţiile Intellinx partenerilor noştri ce activează în sectorul financiar îi va ajuta pe aceştia să îşi mărească gradul de proactivitate şi să îşi securizeze informaţiile cu caracter senzitiv. ” a declarat Bogdan Cocora, Director General S&T România.

La rîndul său, dl. Petru Rareş, Preşedinte-Director general al Institutului Bancar Român, a făcut câteva consideraţii relevante privitor la actualitatea şi utilitatea subiectului prezentat: „Criza financiară şi recentele fraude din sistemul bancar internaţional precum şi noile reglementări Basel II, îi determină pe liderii din bănci să fie tot mai preocupaţi de necesitatea unui sistem antifraudă care să contracareze riscurile de fraudă internă şi neglijenţa în activitate. În acest context se pune problema găsirii unei soluţii care să asigure un sistem IT performant, incluzând în acelaşi timp o anticipare a comportamentului factorului uman expus riscurilor de fraudare. Compania Intellinx propune o astfel de soluţie jucătorilor de pe piaţa financiar-bancară, firmelor de consultanţă, companiilor de asigurări, prin a cărei utilizare organizaţiile îşi pot construi un program specific antifraudă care să ofere o abordare strategică de aliniere a valorilor companiei la performanţă.”

Despre Intellinx - www.intellinx-sw.com


Intellinx Ltd. este unul dintre liderii inovativi în furnizarea de soluţii pentru urmărirea comportamentului utilizatorilor finali în vederea protejării companiilor faţă de ameninţările venite din interior. Soluţiile Intellinx oferă organizaţiilor posibilitatea de a răspunde provocărilor ridicate de fraudele interne şi de scurgerile de informaţii provenite de la utilizatori legitimi, autorizaţi să acceseze aplicaţiile de afaceri ale companiei. Produsele Intellinx sunt vândute şi beneficiază de suport direct din partea companiei şi a reţelei sale de globale de parteneri. Intellinx este recunoscut de cele mai importante companii de analiză şi cercetare de piaţă, precum Gartner şi IDC, ca lider inovativ în domeniul soluţiilor pentru detectarea ameninţărilor interne. În 2006, Gartner a oferit Intellinx titlul de „cool vendor” pentru două categorii: „Security & Privacy” şi „Application Development”.

Despre S&T România - www.snt.ro


S&T România, un important funizor de servicii IT, este membră a grupului S&T AG, listat la Bursa din Viena şi care îşi derulează activitatea în 22 de ţări, prin intermediul a peste 80 de birouri locale. Cu o cifră de afaceri preliminară de 524 milioane Euro în 2007, S&T AG este cel mai important furnizor de consultanţă, soluţii şi servicii IT pentru clienţii din Europa Centrală şi de Est şi din regiunea ţărilor vorbitoare de limbă germană. S&T România face parte din Regiunea Est a grupului alături de subsidiarele din Rusia, Bulgaria şi Turcia şi de S&T Software.
În cei 14 ani de activitate, S&T s-a implicat constant în dezvoltarea infrastructurii informaţionale din România. Compania oferă soluţii informatice adaptate necesităţilor clienţilor, bazate pe un portofoliu bogat de aplicaţii software, infrastructură hardware şi o gamă completă de servicii de consultanţă, proiectare, implementare de soluţii IT complexe, management de proiect, dezvoltare de software, pentru clienţi din domeniile guvernamental, telecomunicaţii, producţie industrială, servicii financiare, producerea şi distribuţia de energie, îngrijirea sănătăţii.
S&T furnizează servicii de suport tehnic şi mentenanţă pe bază de SLA şi servicii de tip outsourcing.
S&T România este certificată ISO 9001:2000, ISO 14001:2005, IQNet şi TUV CERT şi deţine premiul J.M.Juran pentru excelenţă în managementul calităţii.